Stručný popis MX modelů Husqvarna 2014

10.10.2013 10:25
 

Husqvarna to rozjela v plné parádě a pro rok 2014 se chystá udeřit na svět motokrosu s úplnou řadou dvoutaktních motokrosových strojů počínaje TC-85, TC-125, TC- 250 a čtyřtaktních FC-250, FC-350 FC-450 ! Nevím jak vy, ale mě se tito krasavci moc líbí. Co se týče vizáže tak Husqvarna odvedla dobrou práci. Jaké jsou jízdní vlastnosti zatím posoudit nemůžeme ale vzhledem k tomu že světový gigant KTM stojí v zákulisí této značky nemám pochyb že výsledky a recenze budou především pozitivní. Plán KTM je úžasný a zatím funguje naprosto skvěle. KTM již dávno ovládla MX GP ( Cairoli, Herlings, Ken DeDycker ) a nyní již ovládá také AMA a to ne pouze ve špici ale v celém závodním poli. RockStar Suzuki tým je nyní RockStar KTM tým, který má zastoupení v obou třídách a samozřejmě zde máme jezdce jako Dungey, Cairoli a Roczen. Nyní přijde na řadu další evropská značka která si díky KTM určitě najde své milovníky po celém světě a Japonci budou pomalu ale jistě vytlačeni ze závodních polí světového motokrosu.

 

2014 Husqvarna TC-85

Tak jo můžeme začít modelem 2014 Husqvarna TC-85 . Určitě budete souhlasit, že tento stroj vypadá dost dobře, nyní se ve zkratce můžeme podívat na pár technických údajů. Tato 85 je vybavena hydraulickou spojkou značky Formula a šestistupňovou převodovkou. Hlava válce je vybavena novým systémem výfukového ventilu, který drasticky zvýší výkon v celém průběhu motoru. Kliková hřídel tohoto stroje je vyrobena ze speciální vytvrzené oceli a při koupi tohoto motocyklu se na ní vztahuje záruka. Kyvná vidlice je vyrobená jako jeden hliníkový odlitek což vyřadilo svařované spoje a zaručuje lehkou váhu spojenou s perfektní stabilitou. Přední pérovaní jsou vidlice 43mm značky WP. U zadního pérovaní nalezneme systém PDS který má několik nastavení které se přispůsobí jak povrchu tratě tak samému jezdci. Kola jsou značky Excel a spolu se středy které jsou vyrobeny technologií CNC tento komplet přidá této motorce na kvalitě a taky agresivnímu vzhledu. Brzdy jsou taktéž značky Formula. Přední brzdový systém používá technologii čtyřech pístů které přitlačují brzdové destičky na vlnitý disk který má v průměru 220mm. Zadní brzda používá pouze dva písty a velikost zadního disku je 210mm.

2014 Husqvarna TC-125

Tento model se také může pochlubit šestistupňovou převodovkou a a hydraulickou spojkou značky Magura. Tato spojka zahrnuje takzvaný Flex Lever což je páčká která se v případě pádů vyhne do úhlu až 90 stupňů. Boysen pro tuto značku vyrobil nový revoluční systém celého sání a sacích klapek které z tohoto modelu ( údajně) udělají nesilnější 125cc dvoutakt doposud prodávaný na světovém trhu. ( sám nevím pouze překládám) J Výfukový ventil taktéž podstoupil velkým změnám a nyní je vylepšen aby dodal tomuto dvoutaktu více síly a to hlavně ve vysokých otáčkách.

 

2014 Husqvarna TC-250

Tento model zahrnuje spojku značky DDS a hydraulický systém značky Bremo. Boyesen se taktéž podílel na výrobě celého sacího systému, spolu se sacími klapkami. K tomuto modelu bude možno zakoupit kompletní kit, který zvedne výkon tohoto dvoutaktu o 50cc takže budete mít TC-300 dvoutakt který určitě nebude postrádat spoustu kousavé síly. Nyní pozor, tento dvoutakt má řídící jednotku zapalování CDI která vám umožňuje nastavit dvě mapy výkonu pomocí vbudovaného vypínače. Vylepšená spojka značky DDS používá novou membránovou technologií pružin namísto starých vinutých pružin. Ve spojce je taky integrovaný tlumící systém pro lepší přilnavost a odolnost.Model má pětirychlostní převodovku.

 

2014 Husqvarna FC-250

 

Inženýři tohoto modelu se netají tím, že třída MX2 a 250 má dalšího kandidáta na vítězství.  Tento model se může chlubit  DOHC motorem o síle čtyřiceti koní a maximální otáčky mohou vyšplhat až na 14 000 otáček za minutu!  Tyto otáčky by nebyly možné bez klikové hřídele, která byla vyrobena společností Pankl která má v tomto oboru největší zkušenost a praxi. Výrobce zaručuje, že vše co je spojené s klikovou hřídelí (ložiska atd.) se nemusí měnit po dobu 100 moto hodin ( při profesionálním používání). Bloky motoru jsou vyrobeny speciální technologií, která umožnuje tenčí /tvrdší profil což znamená redukce váhy a taktéž jsou odolné proti venkovnímu opotřebení což jen prospěje vizáží vašeho motocyklu i po delším používání.  Spojka je značky CSS a může se chlubit osmi lamelami. Všechny čtyřtaktové modely jsou vybaveny startéry a systémem elektronického vstřikovaní paliva EMS. Na rozdíl od endurových modelů je v těchto MX modelech vstřikování umístěno na spodní části tělesa škrticí klapky což údajně zvýší výkon a průběh u těchto motokrosových strojů. Další novinkou u těchto modelů a jejich motorů je takzvaná anti vibrační hřídel umístěná na pravé straně motoru. Tato hřídel také  slouží k omezení setrvačného pohybu a k pohonu vodní pumpy a rozvodového řetězu.

 

2014 Husqvarna FC-350

Tento model má všechny vlastnosti jako její sestra s menším obsahem. Tato FC-350 se může pochlubit silou neuvěřitelných 50 koní.

 

2014 Husqvarna FC-450

Tento model má také všechny vlastnosti jako její sestry  s menšími obsahy . Tato FC-450 má ovšem rozdílný motor který je postaven na bázi SOHC a pokud si tento stroj zakoupíte tak bez jakýchkoliv úprav budete mít co dělat s neuvěřitelným počtem koníků a to je 60 !