Roland Sands Design – KTM 690 Café Moto

04.10.2013 08:47

V kalifornském Los Alamitos se zase čarovalo. Kouzelník Roland vhodil do hrnce KTM 690 Enduro R, svoje nadšení pro café racery a znalosti techniky, řádně povařil a výsledkem je další z dech beroucích výtvorů RSD ...

Čtyři měsíce trvalo, než v RSD přetvořili originální KTM 690 Enduro R (zde) na tohle krásné...říkejme tomu třeba supermoto café. A můžeme mluvit o kompletní přestavbě, z původní motorky vlastně zůstal jen rám a motor a ten navíc prodělal zásadní úpravy. Líbí se nám, že Sands uvažuje jednoduše, proč se pouštět do složitých operací, které už předtím někdo vyřešil, navíc přímo továrna. A tak motor nafasoval díly z katalogu KTM Powerparts, konkrétně Tuning Kit EVO 2 (včetně vačkové hřídele a otevřeného K&N filtru) a odlehčené kryty spojky, zapalování a olejového filtru. Vlastní pak je výfuková soustava s lehkou koncovkou RSD Slant.

Rám šel do bílé barvy a zadní podsedlovou část z chrom-molybdenových trubek dělali u RSD sami. Zásadně jinak je to na podvozku. Zadní jednoramenná kyvka vlastní výroby je také z chrom-molybdenu, vede ji originální tlumič z Enduro R s pružinou Race Tech. Na předku pak najdeme vidlici z 690 Duke, zkrácenou a upravenou Race Techem. Krásná kola pochází z katalogu dílů RSD, říkají jim Morris a nazuta jsou do Dunlopů Q3 s rozměry 120/70-17 a 180/55-17. Lahůdkou jsou brzdy, na předku radiální monobloky Brembo z KTM RC8, k nim pumpa z 690 SMC. Na zadku 4 pístek Performance Machine, vše pospojováno hadicemi od Spiegler USA.

Motor, rám a podvozek hotovo, tak co karoserie? Ta je samozřejmě dílem RSD, tedy pokud mluvíme o nádrži a zadním bobku (oboje hliník). Takový přední blatník totiž třeba pochází z Ducati Sport 1000 (karbon). U detailů se mísí díly RSD a KTM Powerparts, což motorku hází do luxusu, ale zároveň se nebojí přiznat, že i v Rakousku umí krásné díly. Však se podívejte třeba na víčka nádobek na řídítkách nebo zmiňované kryty na motoru. Krásné ručně prošívané sedlo mají na svědomí u Bitchin Seat. Finální prací byl samozřejmě lak, který již tradičně připadl na Chrise Wooda z firmy Airtrix. Kombinace krémové, titanové šedi a KTM oranžové, k tomu není co dodat, nádhera.

Maximální odlehčení, zvýšení výkonu, skvělé podvozkové komponenty, na tom všem je vidět Sandsova touha po zábavných a skvěle fungujících motorkách, je to prostě srdcem závodník. O designu si udělejte každý svůj obrázek sami, podle nás tomu není co vytknout. Takže opět klobouk dolů